Sayfalar

Bilgisayarın Ömrü Ne Kadardır ?



Yıllardır cevabını bulamayan soru. Bilgisayarın ömrü ne kadardır ? Bilgisayar yapımcı, teknik servisler, kullanıcılar şu zamana kadar kimse bilemedi. Ancak genelde hep yakın tarihler verildi. Bilgisayarların ömrü uzundur ancak kullanıma bağlı. Hiç bir bilgisayar yapımına göre ömrü uzamaz bu bir gerçektir. İsterse hep güvenlik için uğraşsınlar , ısınmaması için , cart curt için falan. Ancak adam gidip kaçak elektrik olan bir prize takarsa fişi yanar ne kadar fayda etti hiç neredeyse. Bilgisayar bilinçli kullanılmalı. Bazı şeyler öğrenilmeli.
Bilgisayarın amacı oyun oynamak değildir. Bilgisayar bir iletişim aracıdır ve öyle kalmalıdır. Oyunlar sadece kısa süreli eğlenme amaçlı yapılmaktadır. Sen oyuna bağlanıp binlerce Lira para sayıp o oyunu oynuyorsan, o oyun kapandığında senin suratını görmek isterim. Aynı tuzağa küçükken bende düştüm ve kimsenin düşmemesi için çabalarım. Bilgisayar oyunları Cpu seviyesini aşırı derecede zorladığı için bilgisayarı yoruyor ve bilgisayarın ömrünü azaltmasında önemli bir rol oynuyor. Tabi ki oyunların bir çok sadece bir yada iki ekran kartını destekliyor sende benim ekran kartım daha kaliteli diyerek oynuyorsun ama ekran kartını desteklemiyor. Bunun yüzünden ekran kartları nedense hep yanıyor.
Bilgisayarın ömrü nasıl uzar peki ? Cevabı çok basit bilmediğin sitelere , bilmediğin oyunları veya bilmediğin programları kurmaktan olabildiğince kaçının. Benim bilgisayarımın özellikleri yüksek demek sizin bilgisayarınızı korumaz veya ömrünü uzatmaz. Oyunlar ekran kartını desteklemiyor ise sakın o oyunu oynamaya kalkmayın. Ram ve işlemci hızınız düşükse klasik takılmak en iyisidir. Ben mesela 6 gb ram , 3 gb ekran kartım var. Özelliklerini tam olarak bilmiyorum ancak klasik oyunlar oynayan bir insanım. Okey, tavla, batak yada vb. oyunları oynamak tercihim oluyor. Bilgisayarımın ömrünü uzatmak isterim çünkü içinde belgelerimi saklıyorum bir anda benden kopması demek birden hayata sıfırdan başlamak gibi bir şey benim hayatımda şuan. Fotoğraflarımı, belgelerimi, tasarımları vb. herşeyimi bilgisayarda saklıyorum. Başka hiç bir yerde kopyası yok en kötüsü o hatıralı resimleri bir daha hiç bir yerde bulamam.
Kısacası; bilgisayarların ömrünü uzatmak sizin elinizde ve bilgisayarlarınızı uzun süre kullanmak istiyorsanız bilinçli kullanmanız gerekir. Aynı bilinçli tüketim gibi bir şey buda. Bilgisayarlarımızı sevelim , günlük 3 öğün düzgün şekilde yedirelim falan diyormuşum şimdi neyse umarım bir kaç bir şey anlatabilmişimdir.

0 yorum: